Τα οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με τα γαλακτοκομικά προϊόντα εκτείνονται πολύ πέρα ​​από τη δημιουργία και τη διατήρηση υγιών οστών και δοντιών. Το να έχετε αρκετό γάλα, γιαούρτι και τυρί μπορεί επίσης να είναι καλό για την υγεία της καρδιάς, την αρτηριακή πίεση και τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι είναι γεμάτα με σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο και πρωτεΐνη. Το μοναδικό πακέτο βιταμινών και μετάλλων που παρέχουν σημαίνει ότι αυτά τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν μερικά πολύ σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Εδώ είναι μερικά από τα βασικά οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με την κατανάλωση γαλακτοκομικών τροφίμων.

Πεπτική υγεία

Ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών υποστηρίζει τον ρόλο της υγείας του εντέρου στη συνολική υγεία και ευεξία. Ορισμένα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν προβιοτικά, δηλαδή ενεργές βακτηριακές καλλιέργειες με μοναδικά χαρακτηριστικά που τους επιτρέπουν να επιβιώνουν στο γαστρεντερικό σωλήνα. Όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, παρέχουν όφελος για την υγεία και έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τη φυσική ισορροπία της μικροχλωρίδας του εντέρου.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το γιαούρτι, τα ποτά καλλιέργειας και το κεφίρ είναι μερικές από τις πιο κοινές και εύκολα διαθέσιμες πηγές προβιοτικών. Αυτά τα προϊόντα είναι ένα ιδανικό όχημα για τα προβιοτικά, καθώς η σύνθεση του γάλακτος (που περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος) λειτουργεί ως προστατευτικό για να βοηθήσει την επιβίωση των προβιοτικών από το πεπτικό σύστημα μέχρι το έντερο, συμπεριλαμβανομένης της επιβίωσης των δυσμενών συνθηκών το στομάχι.

Υγεία των οστών

Τα οστά είναι ζωντανός ιστός, συνεχώς σε κατάσταση ανανέωσης, επομένως η κατασκευή και η διατήρηση των οστών από την παιδική ηλικία έως την τρίτη ηλικία είναι σημαντική. Τα βασικά συστατικά για γερά κόκαλα για τη ζωή περιλαμβάνουν άσκηση με βάρος, τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως γάλα, τυρί και γιαούρτι, καθώς και βιταμίνη D από την ασφαλή έκθεση στον ήλιο.

Η μη φροντίδα των οστών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, μιας ασθένειας όπου τα οστά γίνονται εύθραυστα και διατρέχουν υψηλό κίνδυνο κατάγματος. Η οστεοπόρωση επηρεάζει μία στις δύο γυναίκες και έναν στους τρεις άνδρες ηλικίας άνω των 60 ετών. Η υγεία των οστών καθορίζεται τόσο από γενετικούς παράγοντες όσο και από παράγοντες τρόπου ζωής, και η υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής φιλικό προς τα οστά σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης.

Υγεία των δοντιών

Η επίτευξη οδοντικής υγείας δεν περιλαμβάνει απλώς τη σωστή στοματική υγιεινή. Η υγιεινή διατροφή και οι διατροφικές συνήθειες συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση της υγείας των δοντιών. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα διαδραματίζουν συγκεκριμένο ρόλο στην υγεία των δοντιών καθώς περιέχουν έναν μοναδικό συνδυασμό ειδικών θρεπτικών συστατικών κατά της τερηδόνας όπως το ασβέστιο, ο φώσφορος και η πρωτεΐνη, η καζεΐνη.

Το γάλα έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο τερηδόνας, καθιστώντας το μια καλή επιλογή ποτού μεταξύ των γευμάτων, και το σκληρό τυρί έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο οδοντικής τερηδόνας και διάβρωσης. Φάτε ένα μικρό κομμάτι τυρί μετά την κατανάλωση τροφής ή ποτού με ζάχαρη για να προστατέψετε τα δόντια και να μειώσετε τον κίνδυνο τερηδόνας.

Διαχείριση βάρους

Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους είναι θέμα εξισορρόπησης της ενέργειας  που λαμβάνεται με την ενέργεια που χρησιμοποιείται  μέσω καθημερινών δραστηριοτήτων ή άσκησης.

Όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος μέσω μιας δίαιτας ελεγχόμενων θερμίδων, οι μελέτες δείχνουν ότι η συμπερίληψη τουλάχιστον τριών μερίδων γάλακτος, γιαουρτιού ή τυριού την ημέρα μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να χάσουν περισσότερο βάρος, περισσότερα εκατοστά από τη μέση και περισσότερο σωματικό λίπος σε σύγκριση με άτομα που έτρωγαν λιγότερα μερίδες γαλακτοκομικών τροφίμων.

Μυϊκή μάζα και ενυδάτωση

Είναι γνωστό ότι η λήψη πρωτεΐνης μετά την προπόνηση βοηθά στην οικοδόμηση άπαχης μυϊκής μάζας, αλλά δεν είναι όλες οι πρωτεΐνες εξίσου αποτελεσματικές. Υπάρχει ένας λόγος που οι πρωτεΐνες που βρίσκονται στο γάλα – ορός γάλακτος και καζεΐνη – είναι οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες σε συμπληρώματα διατροφής που έχουν σχεδιαστεί για τη διατήρηση ή την αύξηση της μυϊκής μάζας.

Το γάλα περιέχει πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας που παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που απαιτούνται για την οικοδόμηση και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας. Το μοναδικό μείγμα καζεΐνης και ορού γάλακτος του γάλακτος περιέχει αμινοξέα σε σχήμα παρόμοιο με την πρωτεΐνη των μυών. Η καζεΐνη είναι μια αργής πέψης και βραδείας αποδέσμευσης πρωτεΐνη που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη μυϊκή διάσπαση. Ο ορός γάλακτος είναι μια πρωτεΐνη ταχείας δράσης και γρήγορης απορρόφησης με υψηλή συγκέντρωση λευκίνης – ένα αμινοξύ διακλαδισμένης αλυσίδας. Η λευκίνη διεγείρει ειδικά την οικοδόμηση νέου μυϊκού ιστού.

Το γάλα βοηθά επίσης στην επανυδάτωση μετά την άσκηση, αντικαθιστώντας τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες (νάτριο και κάλιο) στη σωστή ισορροπία. Άλλα θρεπτικά συστατικά στο γάλα, όπως η πρωτεΐνη, βοηθούν το σώμα να συγκρατεί τα υγρά πιο αποτελεσματικά.

Μείωση των κινδύνων ασθενειών

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής και στη μείωση του κινδύνου σοβαρών ασθενειών. Τα παρακάτω είναι μόνο μερικά παραδείγματα:

Ο υγιεινός τρόπος ζωής και η διατροφή μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και οι μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν τακτικά γάλα, τυρί και γιαούρτι έχουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων από εκείνους που δεν το κάνουν.

Μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφών από τις πέντε ομάδες τροφίμων, όπως φρούτα, λαχανικά και γάλα, τυρί και γιαούρτι, μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την αρτηριακή σας πίεση. Επιπλέον, πολλές μελέτες δείχνουν ότι τρεις καθημερινές μερίδες γάλακτος, γιαουρτιού και τυριού συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο υπέρτασης.

Διαβάστε περισσότερα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα: